2009. jan. 3.

Tenerife




január 3-át mutat a naptár nekem pedig a tegnapi élményeimből még nem sikerült rendesen felocsúdnom.
De kezdjem az elején, hogy is kerültem ide.
Eredetileg szilveszterezni mentem Balatonfüredre, persze az utat megízesítve egy debreceni Tankcsapda koncerttel. Jó barátok társaságában közeledtünk az Új Év felé, időközben megismerkedve a squash (fallabda) és a snowboard (hódeszka) rejtelmeivel. Az eset pikantériája, hogy a Hargita lábánál élek és a Balaton mellett kellett megtanulnom deszkázni. Na de minden nem ilyen egyszerű, hiszen fallabdázás közben összefutottam Illyés Ferenc magyar válogatott kézilabdázóval is aki történetesen gyerekkoromban szomszédom volt és most is megismert. Megajándékozott két belépővel az aznapi Magyarország - Szerbia barátságos mérkőzésre ami éppen abban a sportkomplexumban volt programon ahol mi fallabdáztunk :)
Két nap snowboard és light-os de kellemes Szilveszter éjszaka után este 8-tól mozizunk Balázzsal Veszprémben amikor befut neki egy sms, hogy éjjel 3 órakor indul egy gép Tenerifére amire lenne egy jegy amit a tulajdonos nem tud felhasználni és lemondana róla valaki kedvéért. Nosza film után megindul a telefonálás minden ismerős felé akit Balázs alkalmasnak találna arra, hogy Kanári-szigetek-i ismerőséhez kiküldje, mivel neki bármennyire is fáj, de nem tud menni a főiskola miatt.
Az ötlet mindenkinek tetszik, de senki nem tudja ilyen rövid idő alatt rávenni magát egy ekkora útra. Talán ez volt a szerencsém... Balázs elkezd győzködni, megjegyzem nincs nehéz dolga, de keresem az okokat (főleg magam előtt) miért is mennék vagy nem mennék bele ebbe az utazásba. Végül rábólintok...ha mindent el tudunk intézni akkor megyek...
Telefon a jegy tulajdonosának, bulizik valahol Pesttől 25 km-re, megbeszéljük vele, hogy odamegyünk érte és miután lerendeztünk mindent a reptéren a jegyátíratással Balázs visszavinné a buliba...belemegy. Taxi Balázs lakására..szorít az idő. A téli cuccaimat szennyes ruháimat otthagyom barátomnál, Ő cserébe felpakol tiszta, nyári cuccokkal (jó vásár) és csomagolás közben ellát jó tanácsokkal. Bedobunk egy üveg zakuszkát s indulunk is a Tranyóval (Ford Tranzit) Budapest-Ferihegy irányba. Autópálya...piros lámpa...ittas sofőr...rendőr.....megússzuk, nem jön utánunk. Közben érkezik egy sms Sanyitól a jegy tulajdonosától, hogy utánaszámolt és nem érnénk oda idejében, így ő elindul és találkozzunk a reptéren...rendes tőle.
2-re beesünk a reptérre, Sanyi már ott vár a nevemre átíratott jegyekkel, megegyezzük vele, hogy a jegy árát (óriási kedvezménnyel) Balázs átutalja neki, majd beállunk a sor végére és azon röhögünk, hogy az előttem álló emberek minimum fél éve megtervezték az utat, én pedig pár órája hallottam róla először.



Csekkolás simán megy, rohanunk át a terminálhoz ahonnan indul a gép. Még egyszer megölelgetem barátomat s már el is keveredek a Tenerifére induló tömegben.
A gépen jó a helyem, ablak mellé motor elé szól a jegyem, az út alatt mindent látok amit a felhők és az éjszaka megenged. Kedves útitársat kapok magam mellé, aki hozzám hasonlóan két hetet fog a szigeten tölteni és egyedül utazik. Hamar le is untatom szegényt nagy izgalmamban a történetemmel, de az út végén mindketten optimistán állunk a reptér kijáratánál miután megkortyoltuk az általam hozott Unicumot, és élvezzük az elénk táruló látványt...január 2 reggel, pálmafák, vidám emberek a távolban pedig tiszteletet parancsolóan magasodik a Teide, Spanyolország legmagasabb hegysége, csúcsán hósipkával.



Leendő házigazdám egy csinos fiatal hölgy aki kellemes társaságnak ígérkezik. Autóval jött utánam, bepakolunk és irány a szállás. Csinos, kényelmes lakás Cabo Blanco-ban, külön szobám van mivel a lakótársa hazament egy időre Magyarországra.
Berendezkedem, zuhanyzok, megeszem a két melegszendvicset amit Orsi (házigazdám) készített, megiszom az energiaitalt amit a reptérre akart kihozni nekem majd lemegyünk a partra....
Első találkozásom az óceánnal. Lenyűgöző, csodásan kék. A nap szikrázóan süt... még szerencsém, hogy Zsolttól megkaptam a lecserélt napszemüvegét.

Strandolunk a Playa del Duque-n, egyelőre nem fürdök rendesen, de derékig belemegyek az óceánba. Lazán eltelik a nap, megvárjuk a parton a naplementét, eddig úgyis csak napfelkeltét láttam tengerparton. Fotózás: karácsonyfa, óceán, naplemente, nyáriasan öltözött emberek...
Bevásárlás a Mercadonában. Próbálok a lehető legolcsóbban vásárolni de koplalni sem akarok. Kevesebb mint 20 Euróból megúszom, reménykedve, hogy pár napig megélek ennyi kajával.
Újra a szálláson. Felinstallálom Orsi webkameráját, beszélgetünk pár ismerőssel és Balázssal Skype-n, feltelepítek egy antivírust is, majd vacsora és tusolás után, éjjel 2 körűl végre két nap után lefekszem......

Ma délután ébredtem így a betervezett gyalogtúra elmaradt. Nem baj, kell egy kis lazítás is. Elsétáltam hegynek fel, völgynek le, hogy megismerjem a szállás környékét, készítettem pár fotót, és végre hosszabb időre internet került a kezem alá.
Beszélgettem pár ismerőssel, baráttal messengeren.
Megismerkedtem Jesus-al Orsi egyik ismerősével aki nagyon jó fejnek tűnik, és aki finom teát készített nekem. Megkóstoltattam vele a szilvapálinkát és ízlett (vajon miért nem csodálkozom ezen?).

Azt hiszem ma megnézek egy filmet majd pihenés, holnap újra mozgalmas napra számítok, ha minden igaz a ma elmaradt túrát fogjuk bepótolni.


Nincsenek megjegyzések: