2009. jan. 15.

Tenerife 10 - Teide

2009 január 14

Ha már kerek szám, akkor ez a hab a tortán.
Azt hittem ez a sziget már nem tud meglepni semmivel, ezt az érzést már lehetetlen fokozni, de nem így van.
Ma feljutottam a Teide-re :) arra a hegyre amit a reptérről kifelé jövet rögtön kiszúrtam magamnak, utólag derült ki róla, hogy 3718 méterével Spanyolország legmagasabb csúcsa.
Sajnos az utolsó 250 méter látogatásához engedély szükséges, és állítólag csak napi 50-et adnak ki belőle, de majd következőkor ;)
Na de ne menjünk olyan messzire, kezdjem az elején. Sajnos szavakkal lehetetlen leírni a látottakat és az érzéseket amik az embert elkapják egy ilyen helyen, ezért inkább megpróbálom a képekkel átadni a mai élményt.

A megszokott körülmények között indultunk, vagyis tengerszint közelről napsütésben, célunk a Teide Nemzeti Park volt. Rövid idő múlva a hegyek között fejünk felett a felhők már eltakarták a napot.

De rövid autózás után elhagytuk a felhőket, és csodálatos nyári napsütés meg kék ég fogadott.

Ilyen gyönyörű időben szinte észre sem vettük mikor érkeztünk meg a Teide Nemzeti Parkba
Ott a csúcs...

A Pico Del Teide lábánál szinte Hold-béli a táj, nem csoda hogy itt forgatták a Majmok Bolygója c. filmet.

Itt a sziklák a színskála minden színét felhasználják, az égő vöröstől a kéken, fehéren, halványzöldön át a feketéig.

a színek mellett a formák a méretek és a növényzet is lenyűgöző

Eredetileg nem volt tervbe véve csúcstámadás, de amikor megláttuk a gyalogösvényt akkor kihagyhatatlan alkalomnak kínálkozott legalább egy darabig felmenni. A pénzes turisták a megengedett magasságig való feljutáshoz a Teleferico-t használják.
Az igazi csend, meg a szinte Mars-i táj a gyalogösvény környékén lepett meg, távol a turisták zajától. Csak a gyenge szél neszezett néha, orromat megtöltve a finom vulkáni porral, a Nap lemenőben pedig még vörösebbre festette a sziklákat és homok meg kavics dűnéket.

Már szinte a havas részeknél jártunk amikor házigazdám fejfájásra, álmosságra kezdett panaszkodni, és mivel az öltözetünk sem volt megfelelő jobbnak láttuk visszaindulni.

fájó szívvel még készítettünk pár fotót majd igyekeztünk vissza az autóhoz, hogy az éjszaka beállta előtt még lássunk valamit a a park többi részéből is