2009. jan. 10.

Tenerife 6


Tegnap igazi téli idő volt, 20-22 C fok és eső.
Reggel már nézegettem a felhőket, hogy nem akarnak oszlani, de aztán mégis rávettem magam, bepakoltam a táskába egy könyvet és a strandfelszerelést, és bízva abban, hogy a parton jobb idő van nekivágtam a szigetnek. Gondoltam már éppen ideje kipróbálnom a tömegközlekedést is mivel eddig mindenhová Orsival mentem autóval. Megjegyzem itt nagyon olcsó a benzin 0,61 cent, tehát sokkal gazdaságosabb autóval járni.
Szóval veszem a cuccomat, besétálok a buszmegállóig ahol a járdán szoktak ülni az emberek. Persze,hogy rögtön mindenki engem néz a rövid gatyámban mezítláb papucsban a télikabátos emberek között. Megkérdem a legközelebbi nőt tört spanyollal, hogy jó irányba tartó buszra akarok-e felszállni mire megnyugtat, hogy igen. Felbátorodom spanyol tudásomon, és rákérdek a jegy árára is, a választ nem értem tisztán de vagy 1,50 vagy 1,30, ezért biztos ami biztos előkészítek 3 db 50 centest. Megérkezik a busz, a vezetőnél kell jegyet váltani, bemondom a helyet "Las Americas" ő megismétli ugyanazokat a szavakat amiket előbb az állomáson a nő az árral kapcsolatban, mire én átnyújtom az 1,50-et. Úgy néz ki jól kezdem érteni a kanáriak nyelvét mert visszakaptam 20 centet. A busz utasain látszik, hogy inkább helyiek vagy rezidensek (vendégmunkások), a helység ahol lakom nem turistaközpont.
Az idő egyre szomorkásabbá válik, olyannyira, hogy mire megérkezek Las Americas-ba úgy döntök inkább felkeresem Álmosékat, hátha amíg náluk vagyok elvonulnának a felhők.
Álmosék megkínálnak kávéval és sörrel majd elindulok Beával bejárni a partot ha már az idő így kitolt velem. Hosszan járjuk Las Americas kihalt partszakaszát. Az rossz idő és a válság miatt alig pár ember lézeng a parton. Ezek közül legtöbben nyaksállal és egyéb téli ruházattal, én meg továbbra is nyári szerkóban.




A sunyin szitáló eső át is áztat rendesen, elkezdek fázni, de szerencsére Álmosékhoz visszaérve meleg teát ihatok amitől újra erőre kapok. Autóbusszal vissza a szállásomra ahol három helyi magyarral ismerkedhetek meg. Éppen tócsit készítenek Orsival, amit jóízűen fel is zabálunk. Megbeszéljük az esti programot, Beatles show lesz az Oscar's-ban. Az együttes tagjai egy kivételével magyarok. A helyszín egy kifejezetten angoloknak szánt szórakozóhely, inkább bár, aminek a színpadán különböző showkat szoktak bemutatni.
A magyar Beatles jól szól, a vendégek jól érzik magukat, biztos többet is fogyasztanak mint a show nélkül. Az előadás után két zenész velünk tart a sörözésben, de az idő repül és egyszer csak azt vesszük észre, hogy mi vagyunk az utolsó asztaltársaság akik miatt nem lehet bezárni a lokált, így hát követjük mi is az angolok példáját és hazamegyünk.

Nincsenek megjegyzések: