2009. dec. 19.

Szelektív meglepetés

Ünnep előtti takarításnak akartam nekifogni és az előkészületek közé tartozik, hogy az összegyűlt hulladékpapírt leviszem a szelektív hulladéktárolóhoz. Szétnéztem a lakásban, összeszedtem az összegyűlteken kívül ami felesleges papírt még találtam és a hideg, havas időre való tekintettel felkaptam magamra egy vastagabb felsőt, hogy amíg a tárolóba tömködöm a papírt meg ne fázzak.
A felvonó az már működött...úgy látszik közben megjavították, de minden nem mehet simán...odacaplatok a gyűjtőponthoz és keserűen tapasztalom, hogy tele van a tároló.
Talán egy hete, max. 10 napja még egyszer láttam, hogy a teli tároló tetejére is vannak téve karton dobozok és más hulladékpapírok, jeléül annak, hogy az emberek rászoktak a szelektív hulladékgyűjtésre és használják a kihelyezett konténereket.
Jó érzés látni azt, hogy az emberek hamar alkalmazkodnak és ha biztosítanak nekik lehetőséget akkor tudnak gyakorlatban is figyelni a környezetükre, de ez az akarat kárba vész ha az elszállító vállalat is nem nő fel a feladathoz és nem biztosítja folyamatosan a lehetőséget a hulladékok szelektív módon történő gyűjtésére. Valószínűnek tartom ugyanis, hogy azoknak a többsége akik teli tárolóval találják szembe magukat egyszerűen a háztartási szemét közé öntik majd a papírt is és csak kevesen veszik rá magukat, hogy visszahozzák a lakásba és megvárják amíg az AVE Hargita hajlandó lesz elszállítani a megtelt tárolóit.
Próbáltam telefonálni a felelős cégnek, hogy jelezzem a problémát de szombat lévén gondolom senki sem volt az irodában és azért nem válaszoltak.

Ezek után már arra is kíváncsi lennék, hogy a szelektíven összegyűjtött papírnak, pet-palacknak és üvegnek mi a sorsa elszállítás után.

Nincsenek megjegyzések: