2009. aug. 27.

Mégsem...

...járt le még a nyár. Ma este indulok a Duna Deltába :)
Az egész még a Sziget előtt kezdődött amikor Hubával sörözgettem egy este és feldobtam az ötletet: milyen lenne ha lemennénk egyet a Deltába? Tudtam azt, hogy ő már járt ott és van ismerőse is lent, én pedig még nem láttam ezt az egyedi helyet. Kicsit elrágódtunk a dolgon aztán egyszer csak másnap hív telefonon, hogy megvan a megoldás (néha milyen hamar megoldódik minden) ugyanis szükségük lenne egy tapasztalt sofőrre aki levinné a családját a nyár vége felé az ők autójukkal. Abban maradtunk, hogy az időpontot majd csak akkor egyeztetjük amikor visszaértem Magyarországról mert a munkahelyemen is meg kell valahogy oldani szabadság hiányában a távollétet.
Lejárt a Sziget, a balatoni kiruccanás és én újra munkába álltam. Úgy nézett ki, hogy nem nagyon van leterhelve a csapat munkával ezért esélyt láttam arra, hogy el fognak engedni.
Megegyeztünk abban, hogy csütörtök este indulnánk és következő hét szerdán jönnénk vissza.
Mivel már jó ideje nem találkoztam a szüleimmel kimentünk falura a kis Opellel így kipróbálhattam az autót, és elé is készíthettük az útra -legalábbis azt terveztük :)
A városba visszaérve beálltunk tankolni az egyik benzinkúthoz, és amikor már éppen tele lett a tank ránk szóltak a szomszéd autóból, hogy alul folyik el a benzin... Pffff...első reakcióm az volt, hogy biztosan viccelődik a srác és már szinte ajánlottam neki, hogy a saját dolgával foglalkozzon, ám amikor lepillantottam a földre kb. az autó méretének megfelelő üzemanyag tócsa éktelenkedett és olyan iramban távozott a tartályból a benzin, hogy egyáltalán nem úgy nézett ki mintha abba akarná hagyni a további ömlést. Gyorsan szóltam az egyik kutasnak aki segített odébb tolni az autót...beindítani nem lett volna ajánlatos mert lehet, hogy Red Bull nélkül is szárnyra kelt volna a benzinkúttal és velünk együtt :D
A védettebb helyen megvártuk amíg kifolyik a "fölösleg" az autóból, és közben próbáltunk magyarázatot találni a jelenség okára. Kiderült, hogy még nem volt teletankolva amióta a Hubáék tulajdonába került, így Daciás tapasztalatom alapján rozsda okozta résre gyanakodtam, vagy a szintjelző és a benzinpumpa bemenetének meghibásodására. Mint később kiderült az utóbbi volt az ok ugyanis a tartály műanyagból készült ami a rozsda lehetőségét kizárta. Nem kis meglepetés ért minket amikor hazaérve megvizsgáltuk a tartály tetejét...egy gumi tömítőgyűrű hevert teljesen szabadon a tank zárjának tetején, és határozottan úgy nézett ki mint amit kifelejtettek összeszereléskor :D...
Még szerencsénk, hogy nem ma este az út legelején történt meg velünk ez a sztori...biztosan befolyásolta volna valamilyen irányba az út hangulatát, és arra is van tippem milyen irányba :D
Időközben kiderült, hogy a pótkerék is használhatatlan, de ma mindkét hiba kiküszöbölésre kerül és nyugodtan vágunk majd neki az útnak.

Nincsenek megjegyzések: