2010. márc. 11.

Magyaros marketing

Demokráciánk velejárója az egyre több reklám. A marketing fogalma egyre ismertebb lett, az imázsépítés és egyéb népszerűsítő kampányok egyre inkább elterjedtek, és általában a nagyobb méretű pénzszerzésre hajaznak. Néhány kivétel erősíti a szabályt. Például a sportban, ami ma már jobbára csak a pénzről szól...
Már a Barcelona kezdeményezése is dicséretre méltó volt, hiszen az UNICEF-nek mint mezszponzorának évente 2 millió euró körüli összeget utal át amit az jótékony célokra használ fel, ellentétben más elit klubokkal akik ezekért a reklámfelületekért óriási összegeket kaszálnak be.
Igazán szívet melengető gesztus azonban annak a két magyar üzletembernek a cselekedete akik nem vállalkozásaikat hanem szülővárosukat vagy éppen egy eszmét, álmot mutattatnak meg a nagyvilágnak sportolókon keresztül.
Tisztelet ezért Csató Imrének aki Csíkszereda nevét íratta fel a magyar jégkorong válogatott mezére, és tisztelet Földi Krisztiánnak aki elérte azt, hogy a Magyarországon nem túl kedvelt Nagy-Magyarország térkép és az Árpád-sáv egy világbajnokságon japán sportoló mezén jelenjen meg, tévécsatornák tucatjain keresztül jutva el a világ minden pontjára.
Érdekes, hogy egyik sem a saját hazájában tette ezt meg...

Nincsenek megjegyzések: